Informácie k hodinám a kreditu

Na hodinu sa môžeš prihlásiť prostredníctvom svojho účtu v rezervačnom systéme. Ak ho ešte nemáš, vytvoríš si ho behom niekoľkých sekúnd. Následne si môžeš dobiť kredit online* a rovno si rezervovať hodinu.

*V súčasnosti je, bohužiaľ, online dobitie kreditu nefunkčné. Ak si chceš dobiť kredit, kontaktuj ma emailom na kocanovaz@gmail.com.

Informácie k vedeným hodinám

  • Štúdio sa otvára 15 minút pred začatím hodiny.

  • Podložky na jogu sú k dispozícii v štúdiu.

  • Podložku po tebe bude používať niekto ďalší, preto ju po použití vydenzifikuj prostriedkami dostupnými v štúdiu.

  • Obleč sa pohodlne. Vhodné sú akékoľvek nohavice a tričko, ktoré ťa nebudú obmedzovať v pohybe. Cvičí sa naboso.

  • Vypni si zvonenie na telefóne a radšej aj vibrovanie. Ruší to teba a ostatných pri cvičení.

  • Nechaj sa viesť, ale počúvaj svoje telo. Necvič cez bolesť.

  • Pokiaľ máš akékoľvek zdravotné obmedzenia, vždy ma na to pred hodinou upozorni.

Mysore štýl hodiny

  • Čas príchodu aj odchodu je flexibilný. Príď tak, aby si mal(a) dosť času na svoju prax.

  • Pozície ti budem pridávať postupne.

  • Hodiny slúžia na to, aby si sa naučil(a) nové pozície, ale zároveň sa zlepšoval(a) v tých, ktoré ti nepôjdu hneď.

  • Nikdy sa nedvíhaj z pozície, ak sa ťa ešte dotýkam.

  • Keď chceš pomôcť v pozíciách alebo sa naučiť nové asány, sadni si na podložku, pokračuj s dychom a počkaj, kým za tebou prídem.

Informácie k rezerváciam a kreditu

  • Ak sa na hodinu nemôžeš z akéhokoľvek dôvodu dostaviť a odhlásiš sa 12 hodín vopred, kredit sa ti vráti na účet.

  • Ak sa odhlásiš príliš neskoro, to znamená, že hodina začína za menej ako 12 hodín, kredit už nie je možné vrátiť. To platí aj v prípade, že sa na hodinu nedostavíš.

  • Z hodiny sa odhlasuje prostredníctvom rezervačného systému (na odhlásenie, prosím, nepoužívaj e-mail, smsku či správu cez Facebook). Vďaka tomu sa na hodine uvoľní automaticky miesto a môže sa prihlásiť niekto iný.

  • Zmeškanú hodinu si nie je možné nahradiť.

  • Kredit je platný 30 dní (ak nie je uvedené inak). Nevyužitý kredit nie je možné vrátiť na bankový účet ani v hotovosti.

Predtým, ako začneš cvičiť Ashtanga jogu

  • Ak máš akékoľvek zdravotné obmedzenia, upozorni ma na nich pred hodinou.

  • Pred a po praxi sa odporúča 15-20 minút nepiť.

  • Nepije sa ani počas praxe. Prostredníctvom dýchania totiž dochádza k ohrievaniu organizmu, čím dochádza k očiste tela a zvýšeniu flexibility. Pitím sa telo ochladzuje, narúša sa tok energií a plynulosť praxe. Keď začneš cvičiť, uvidíš, že vodu ani nepotrebuješ.

  • Nejedz minimálne 2 hodiny pred praxou a nepi alkohol.

  • Pokiaľ to je možné, tak sa pred praxou osprchuj teplou vodou, čím sa zohreješ a uvoľníš svaly.

  • Po praxi sa podľa ajurvédy odporúča ponechať pokožku bez umývania aspoň 30 minút a prebytočný pot vmasírovať naspäť do pokožky.

  • Prax Ashtanga jogy sa odporúča úplne vynechať počas prvých troch dní menštruácie. Ashtanga joga využíva silne energetické zámky, bandhi, ktoré zabraňujú prirodzenému prúdeniu krvi.

  • Nepraxuje sa ani počas mesačného splnu a novu.

  • Ak chceš dosiahnuť pozitívny účinok jogy na svoje telo, je dôležitá pravidelnosť. Ak cvičíš len pár dní v mesiaci, benefit nepostrehneš. V prípade ashtanga jogy by sa malo cvičiť 6 dní v týždni a jeden deň dopriať telu oddych.